Sopra Steria NOW | Intern informasjonsvideo Orcla
1495
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-1495,cookies-not-set,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Intern informasjonsvideo

Orcla

Kategori
Animasjoner, Illustrasjoner, Stories
Tags
Animasjon, informasjonsvideo, internvideo, orkla. film, vektor
Om dette prosjektet

OMFANG

1 uke

 

OM KUNDEN

Orkla er en ledende leverandør av merkevarer til dagligvarehandel, storhusholdning, faghandel, apotek og bakerimarkedet. Orklas hovedmarkeder er i Norden, Baltikum, utvalgte land i Sentral-Europa. De har også sterke posisjoner innenfor utvalgte produktgrupper i India. Per 31. desember 2017 hadde Orkla 18 178 ansatte.

 

ORKLA – INTERN INFORMASJONSVIDEO

Orkla ønsker å øke bevisstheten for og kompetanse innen informasjonssikkerhet blant alle sine ansatte. Dette vil bidra til å unngå økonomiske tap, tap av konkurransefortrinn og tap av omdømme. Orkla har derfor startet et prosjekt som skal etablere et opplæringsprogram i informasjonssikkerhet med bistand av Sopra Steria. Prosjektet har som mål å lage en grunnleggende opplæring for alle ansatte inkludert ansatte på fabrikk, samt spesialisert opplæring for ulike målgrupper. Opplæringen blir rullet ut ved hjelp av nanolæring, dilemmatreninger av ledelsen, klasseromsundervisning, postere og informasjonsvideoer.

 

Orkla ønsket å lage en intern video til sine ansatte med budskap at konfidensiell informasjon om firmaet ikke skal komme utenfor kontorets vegger. I og med at Orkla har flere tusen ansatte i flere forskjellige land var det viktig at videoen skulle være forståelig for alle, uavhengig av språk. Derfor spesiallaget vi illustrasjoner som vi animerte til videoen. Vi har laget forskjellige situasjoner hvor man kan dele for mye informasjon om Orkla til utenforstående, eksempelvis i en telefonsamtale på kollektiv trafikk.

 

Videoen skal vises på de ulike lokasjonene til Orkla, og vi ønsket at budskapet skulle oppfattes raskt i en hektisk arbeidsdag. Videoen varer derfor kun i 37 sekunder. Videoen er laget både med og uten lyd Versjonen uten lyd kan derfor vises i de forskjellige arbeidssituasjonene hos Orkla uten å lage støy.

Foto: Shutterstock / Sopra Steria,
Animasjon: Rune Wold / Sopra Steria