Sopra Steria NOW | Sopra Steria: Merkevareutvikling
1334
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-1334,cookies-not-set,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Sopra Steria: Merkevareutvikling

Kategori
Grafisk design, Ikoner, Illustrasjoner, Logoer, Maler
Om dette prosjektet

OMFANG

8-10 uker over en periode på et år – parallelt med andre prosjekter.

 

 

SOPRA STERIA MERKEVAREUTVIKLING

Sopra Steria hadde behov for et Skandinavisk ansiktsløft av malene sine.

 

NOW videreutviklet Powerpointmal og Wordmaler slik at de ble tydelige, rene og enkle. Det var viktig at budskapet skulle komme i sentrum. Gjennom prosessen ble det også utviklet ikonsett på vel 100 ikoner for at brukerne enkelt skulle kunne implementere det i daglig arbeid som tilbud og presentasjoner.

 

Power of Sharing er mantraet til Sopra Steria og også navnet på en årlig konferanse som arrangeres for ledere i Norge. Til årets konferanse i Operaen, utviklet NOW et emblem som viser alt Sopra Steria jobber med og hvordan alt henger sammen. Den ble også animert.

 

Wordmalene besto av brev, møtereferat, dokumentmal, tilbudsmal, referansemal og CV-mal (som skulle samkjøres med CV-partner).

 

Det har også blitt utviklet mange modeller og illustrasjoner i samme stil, som brukes daglig.

 

Foto: Beate Willumsen (gutt på bro), Getty Images / Sopra Steria, Tonje Børke / Sopra Steria