Sopra Steria NOW | Geonorge
1536
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-1536,cookies-not-set,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Geonorge

Kategori
Digitale formål, Grafisk design, Ikoner, Interaksjonsdesign, Logoer, Merkevarebygging, UX-design
Om dette prosjektet

OMFANG

12 uker 

 

KARTVERKET: GEONORGE IDENTITET OG RESPONSIV WEBUTVIKLING 

 

Kartverket har et nasjonalt ansvar for geografisk informasjon, drifter det nasjonale eiendoms-registeret og tinglyser fast eiendom og andeler i borettslag. Som nasjonal geodatakoordinator leder og samordner Kartverket arbeidet med den nasjonale geografiske infrastrukturen i Norge. 

 

Navnet Geonorge var skjult i organisasjonen Kartverket. For å styrke sitt fokus på geografisk infrastruktur ble det besluttet at Geonorge skulle være et eget merke og flyttet fra Kartverket.no til sin egen digitale plattform. Gjennom en merkevareprosess ble publikum og verdier av Geonorge spesifisert og identitetsdesign og www.geonorge.no kunne starte. I prosessen gikk Geonorge fra å være en plattform for «alle» til å skulle serve definerte målgrupper innen kommune, fylket, myndigheter og enkelte private operatører.  

 

Sopra Steria bidro til å bygge et nytt Geonorge, med samlende fokus på alle oppgaver som skal integreres i et sammenslått søkeresultat fra flere API’er, til én felles visning og opplevelse – med responsive sider som vil fungere på tvers av klienter. Sopra Steria har levert en ekspertevaluering av kartverket.no og gjort en POC for oppgradering av Geonorge.no fra EpiServer 6.2 til EpiServer 7.5.  

 

Sopra Steria bistod med grafisk design, front-end-utvikling, interaksjonsdesign og universell utforming.

 

Foto: Royalty free